2008年9月30日 星期二

Everything I do( 一切為你) 羅賓漢主題曲[翻譯]

這是一首很經點的情歌,雖然用詞都是很老式的,但感覺還不錯。



Everything I do(I do it for you) 一切為你
演唱:Bryan Adams 布萊恩.亞當斯
歌詞,翻譯

Look into my eyes
看著我的眼睛
You will see what you mean to me
你就會瞭解你對我的意義
Search your heart, search your soul
探索你的內心,探索你的靈魂
And when you find me there
當你找到我的時候
You'll search no more
你就不需再尋尋覓覓

Don't tell me it's not worth trying for
別說那不值得嘗試看看
You can't tell me it's not worth dying for
別說那不值得拚命尋求
You know it's true
你知道那是真的
Everything I do, I do it for you
所有我做的都是為了你

Look into your heart
探索你的內心
You will find there's nothing there to hide
你會發現那並不需要隱瞞什麼
Take me as I am, take my life
接受我、接納我的人生
I would give it all I would sacrifice
我願意全心付出、犧牲奉獻

Don't tell me it's not worth fighting for
別說那不值得為它而奮鬥
I can't help it, there's nothing I want more
我無法自拔、我別無所求
You know it's true
你知道那是真的
Everything I do, I do it for you.
所有我做的都是為了你

There's no love like your love
沒有別人的愛像你的一樣
And no other could give more love
沒有別人能付出更多的愛
There's nowhere unless you're there
除非是你出現不然是不存在的
All the time, all the way
永遠且都是如此

Oh! You can't tell me it's not worth trying for
喔!別告訴我那不值得嘗試
I can't help it, there's nothing I want more
我無法自拔、我別無所求
I would fight for you, I'd lie for you
我願意為你奮鬥,為你而死
Walk the wire for you - I'd die for you
為你冒險走繩索,為你而死

You know it's true
你知道那是真的
Everything I do, I do it for you
所有我做的都是為了你

沒有留言: